כל תלמיד יכול לכתוב עבודה סמינריונית טובה, שתקבל ציון גבוה ושבחים מהמרצה. כדי לכתוב עבודה טובה, חשוב להבין כמה עקרונות שיהוו מעין מפת דרכים לכתיבת העבודה, וגם יקצרו מאוד את הזמן והמאמץ שאותם צריך להשקיע התלמיד.
הכלל הראשון הוא לבחור נושא טוב ושאלת מחקר טובה. הרבה תלמידים בוחרים נושא על סמך תחושת בטן או על סמך העובדה אם הנושא הזה מעניין אותם או לא. דבר זה הוא לא טוב, מכיוון שאם בוחרים נושא שהוא לא טוב מיסודו, למשל אם אין עליו הרבה מאמרים, או שקשה לסכם ולהבין אותו, זה יכול לפגוע בכל תהליך העבודה של התלמיד. אם התלמיד יבחר נושא קל מלכתחילה, הוא יעשה לעצמו חיים הרבה יותר קלים.
הכלל השני הוא לתכנן את העבודה ולא להתחיל לכתוב סתם. הרבה פעמים תלמידים מתחילים לכתוב את העבודה ללא תכנון מראש, ולעתים הם מגיעים למחצית העבודה ומגלים שלא כתבו היטב או רלוונטי, והם צריכים להתחיל מההתחלה. אם עושים מפת דרכים לעבודה, כמו למשל ראשי פרקים, שאותם מאשרים עם המרצה, הדבר יכול להקל מאוד על תהליך הכתיבה, ומאפשר לתלמיד לרוץ במסלול המירוץ שלו.
הכלל השלישי הוא חומרים טובים. כדי למצוא חומרים טובים לכתיבת העבודה, יש לדעת איך לחפש מאמרים בצורה נכונה ואיפה, ובזה אנו אקדמיק ישראל מתמחים. כאשר מוצאים חומר איכותי לכתוב ממנו את העבודה, הכתיבה והזרימה של העבודה הם הרבה יותר קלים, ומקצר מאוד את זמן כתיבת העבודה.
הכלל הרביעי הוא לדעת איך לכתוב היטב את החלקים של המבוא והסיכום של העבודה. החלק של המבוא והסיכום הם החלקים הכי חשובים בעבודת המחקר. החלק של המבוא חשוב מכיוון שהוא מאפשר לקורא להבין היטב על מה העבודה עוד לפני שהוא התחיל לקרוא את כל המחקר. בנוסף לכך, המבוא הוא הרושם הראשוני של הקורא מעבודת המחקר שלך, אם הקורא מקבל רושם ראשוני טוב, רושם זה ימשיך להיות חיובי לאורך כל העבודה, אך אם הקורא או המרצה מקבל רושם ראשוני שלילי לגבי העבודה, והוא יראה ליקויים כבר במבוא, הדבר ישאיר אצלו דעה שלילית לגבי העבודה שלך לאורך כל בדיקתה, וזה גם ישפיע על הציון של העבודה בהתאם.
בנוסף לכך חשוב שהסיכום יהיה טוב גם כן. כמו שהמבוא מהווה רושם ראשוני חשוב לעבודה, הסיכום מהווה רושם אחרון וחשוב לא פחות לעבודה. כאשר המרצה רואה שבסיכום נעשה דיון בממצאים של המחקר, ומשווים אותם לסקירה הספרותית שנעשתה, הוא מקבל רושם שנעשתה כאן עבודת חקר רצינית, והתלמיד השקיע מאמץ רב בכתיבת העבודה, ולכן זה עוזר מאוד להעלות את הציון, אפילו אם היו לקויות בעבודה עצמה.
אקדמיק ישראל
0587849434
eduhelpme@yahoo.com
שירותי סיוע לתלמידים בעבודות מחקר סמינריונים ומטלות אקדמיות.